نوشته شده توسط : تانیا

در واقع شاد بودن به چه معناست

در تمرکز بر پخش رادیویی خانواده، روانشناس و نویسنده دکتر هنری کلود توضیح می دهد که "تنها 10 درصد از شادی ما ناشی از هر چیزی است." او ادامه می دهد: "من پولدار باشم یا فقیر، به شغلی که می خواهم یا نه، متاهل یا مجرد، در محله ای که می خواهم زندگی کنم یا نه، ماشین را بگیرم، هر کاری که می کنیم. وقتی یک اتفاق اتفاقی به خوبی پیش می‌رود، 10 درصد در شادی‌مان افزایش می‌یابد... اما پس از آن، ما به نقطه‌ی اولیه‌ای برمی‌گردیم که چه کسی هستیم.»ورزش و سلامتی

کلود ادامه می‌دهد: «وقتی در مورد شادی صحبت می‌کنیم، این به این جهت‌گیری اساسی نسبت به زندگی و این شیوه‌های اساسی است که احساس پایداری از رفاه را ایجاد می‌کنند.»

او خاطرنشان می کند که این تمرین ها چیزی است که 90 درصد دیگر شادی ما را تشکیل می دهد. یکی از اعمالی که او در کتاب قانون خوشبختی بیان می کند، شکرگزاری است. او می گوید: «افراد شاد، و این تحقیقات علمی است، افراد شاد خود را با دیگران مقایسه نمی کنند». در ادامه افزود: نقطه مقابل حسادت شکرگزاری است.اپلیکیشن های کاربردی رایگان

دیوید استایندل-راست، یک راهب، نویسنده و سخنران بندیکتین، اهمیت زندگی با نگرش سپاسگزارانه را در یک سخنرانی TED توضیح می دهد: «همه ما افراد زیادی را می شناسیم که همه چیز لازم برای شاد بودن را دارند، و آنها هم هستند. خوشحال نیستند، زیرا آنها چیز دیگری می خواهند یا بیشتر از آن می خواهند. و همه ما افرادی را می شناسیم که بدبختی های زیادی دارند، بدبختی هایی که خودمان نمی خواهیم داشته باشیم و آنها عمیقا خوشحال هستند. آنها شادی را ساطع می کنند. شما متعجب می شوید. چرا؟ چون آنها سپاسگزارند. پس این شادی نیست که ما را سپاسگزار می کند، شکرگزاری است که ما را خوشحال می کند."



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تانیا

در اینجا برخی از علائم اصلی عدم خودآگاهی وجود دارد:

عدم پاسخگویی به خود وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود ممکن است خودتان را تحسین کنید، اما وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، تمایل به بهانه‌جویی یا سرزنش دیگران دارید.

نادیده گرفتن دیگران ممکن است زمانی که دیگران اعتقادات شما را زیر سوال می برند، آنها را کنار بگذارید. مطالعه‌ای در سال 2018 نشان داد که افراد با باورهای رادیکال‌تر بینش کمتری نسبت به درستی ایده‌های خود نشان می‌دهند و هیچ شواهد مخالف را در نظر نمی‌گیرند.اپلیکیشن های پیام رسانی

داشتن مشکل در تنظیم احساسات. ممکن است در شناسایی و مدیریت احساسات خود مشکل داشته باشید.

فکر نکردن از طریق اعمال ممکن است نتوانید دلایل اعمال خود را توضیح دهید و اغلب ممکن است به صورت تکانشی عمل کنید.

احساس بی تفاوتی. ممکن است همدلی با دیگران و گوش دادن به تجربیات دیگران برای شما دشوار باشد.اپ های خوب پیام رسان

قضاوت کردن دیگران شما ممکن است بدون دانستن حقایق بر اساس برداشت ها و نظرات خود در مورد دیگران قضاوت کنید.

خلاصه

خودآگاهی به ما این امکان را می‌دهد که خودمان را واضح‌تر ببینیم، بهتر درک کنیم که دیگران چگونه ما را می‌بینند، و از ارتباط خود با دیگران و اینکه چگونه در این دنیا جا می‌شویم قدردانی کنیم.

منبع معتبر تحقیق نشان داده است که افرادی که خودآگاه تر هستند، ارتباطات بهتری دارند، روابط قوی تری ایجاد می کنند و عزت نفس بیشتری دارند. همه این ویژگی ها به رفاه بیشتر کمک می کنند.

هر کسی می تواند خودآگاهی خود را بهبود بخشد. فقط کمی تمرین و دید باز نیاز دارد. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، صحبت با یک مشاور سلامت روان ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

 


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تانیا

توانایی به تعویق انداختن رضایت با تعدادی از فواید، از جمله دستیابی به هدف بهتر و نتایج مثبت زندگی مرتبط است. یافتن راه هایی برای منحرف کردن حواس خود از وسوسه می تواند به شما کمک کند توانایی خود را برای به تاخیر انداختن ارضای خود تقویت کنید.کلینیک ایران

مدیتیشن کنید

مدیتیشن یک راه عالی برای تقویت ماهیچه های خودکنترلی است. اگر در مدیتیشن تازه کار هستید، مدیتیشن تمرکز حواس مکانی عالی برای شروع یادگیری نحوه خودآگاهی بیشتر است تا بتوانید بهتر در برابر وسوسه ها مقاومت کنید. این تکنیک همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا افکارتان را کند کنید، که می‌تواند به شما در کنترل تکانه‌های روده‌ای که می‌تواند مانع خودکنترلی شما شود، کمک کند.

عواقب را به خود یادآوری کنید

همانطور که خودکنترلی می تواند به شما در دستیابی به اهداف و بهبود سلامت جسمی و روانی شما کمک کند، فقدان خودکنترلی نیز می تواند اثرات نامطلوبی بر عزت نفس، تحصیلات، شغل، امور مالی، روابط و سلامت و رفاه کلی شما داشته باشد. . یادآوری این عواقب می تواند به شما کمک کند تا زمانی که برای افزایش کنترل خود تلاش می کنید انگیزه خود را حفظ کنید.

خلاصه

با تلاش و تمرین می توانید کنترل خود را بهبود ببخشید. اجتناب از وسوسه‌ها، برنامه‌ریزی، تمرکز بر اهداف خاص و به خاطر سپردن پیامدهای اعمالتان می‌تواند به شما کمک کند رفتارتان را به طور مؤثرتری تنظیم کنید.بهترین اپ پیام رسان اندروید

خودکنترلی به توانایی شما در مدیریت رفتارتان به منظور دستیابی به اهداف، بهبود نتایج مثبت و اجتناب از پیامدهای منفی اشاره دارد. خودکنترلی مهارت مهمی است که به ما اجازه می‌دهد رفتار را تنظیم کنیم و برای دستیابی به اهداف حیاتی است در حالی که خودکنترلی یک منبع محدود است، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود و تقویت اراده خود در طول زمان انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تانیا

پیش نمایش

از آنجا که اسناد خط مشی از نظر شکل و هدف به طور قابل توجهی متفاوت هستند، ضروری است که پیش از خواندن سند پیش نمایش آن را مشاهده کنید: نویسنده، هدف و شکل آن را شناسایی کنید. برای خواندن خلاصه اجرایی که توضیح کوتاهی در مورد موضوع و هدف سند ارائه می دهد، وقت بگذارید. نویسنده آن و علایق نویسنده فردی یا سازمانی را درک کنید.مجله سلامتی و تغذیه

ایجاد یک طرح

هدف خود را از خواندن سند مشخص کنید: آیا می‌خواهید موضوع را بهتر درک کنید، جایگزین‌های سیاست را شناسایی کنید، زمینه‌های وسیع‌تری را درک کنید یا اثربخشی سیاست را تعیین کنید؟ این سند چگونه به درک شما از موضوعی که در حال مطالعه آن هستید اطلاع می دهد؟ چه بخش هایی بیشتر مفید یا مرتبط خواهند بود؟

بخوانید و یادداشت برداری کنید

پیش نمایش و طرح شما می تواند مطالعه و یادداشت برداری شما را هدایت کند. برای درک سیاست یا موضوع، زمینه آن و شواهد مورد استفاده برای حمایت از آن، به دقت بخوانید. ذینفعان و منافع آنها، اهداف سیاست و اینکه چگونه آن اهداف قابل اندازه گیری و عملی هستند را شناسایی کنید. ممکن است مراجعه به فهرست مطالب یا فهرست (یا استفاده از ابزار "یافتن" در مرورگر خود) برای جستجوی بخش هایی که حاوی کلمات کلیدی مرتبط در اسنادی با بیش از 100 صفحه هستند، مفید باشد.آموزش تصویری جمله سازی در انگلیسی

سیاست را در چارچوب دوره ارزیابی کنید

برای ارزیابی یک خط مشی به تئوری ها، چارچوب ها و شاخص هایی که در کلاس بحث کرده اید مراجعه کنید. در نظر بگیرید که آیا از چارچوب مفهومی خاصی پیروی می کند یا به اهداف عددی خاصی دست می یابد. آن را با سایر سیاست ها در زمینه های مشابه مقایسه کنید و بخش های آن را برای ارزیابی سازگاری آن با زمینه های مختلف تجزیه و تحلیل کنید. تناسب آن با موضوع خاص و ارتباط آن با نیازها یا ارزش های ذینفعان مختلف را ارزیابی کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()